RTM : SANA SINI...

UJI BAKAT : Rentak Juara 2010...Julang Jati Diri
Tarikh :
16 - 17 Januari 2010 (Sabtu & Ahad)
Masa :
9.00 pagi - 5.00 petang
Tempat :
RTM Miri, Sarawak
RTM Sibu, Sarawak

TEMURAMAH RADIO : Radio Malaysia Klasik Nasional
Tarikh :
18 Januari 2010 (Isnin)

Masa :
8.30 pagi

Tetamu :
YB Datuk Joseph Salang
Tim. Menteri Penerangan Komunikasi & Kebudayaan

BERMINAT MENJADI PENONTON KAMI:

Jika anda mewakili (persatuan, perkumpulan, pertubuhan,NGO) dan berminat menjadi penonton kepada program-program bual bicara terbitan RTM, sila hubungi Bahagian Komunikasi Korporat RTM atau menghantarkan surat kepada;

Pengarah
Bahagian Komunikasi Korporat

Jabatan Penyiaran Malaysia
Tingkat 2, Wisma TV
Angkasapuri,
50614 Kuala Lumpur.


Tel: 03-2288 7200
Faks: 03-2282 5103 / 2288 7088

Untuk mengetahui rancangan pilihan anda, layari www.rtm.gov.my

Khamis, 14 Januari 2010

DEBARAN SIAPAKAH JUARA HITS 1 AKHIR (MUSIM 6)...APRIL INI











Penentuan siapakah yang bakal dinobatkan Juara Pertandingan Akhir Hits 1 Musim Ke-6 bakal diketahui April nanti.

Masih mengekalkan khidmat juri profesional dalam menentukan lagu manakah yang layak diiktiraf sebagai juara, sepuluh buah lagu yang bakal dipertandingkan adalah Azharina (Rawan), Misha Omar (Cinta Adam & Hawa), Grey Sky Morning (Cinta Gila), Alyah (Tak Mungkin Kerana Sayang), Tomok (Rindu Terhenti), Faizal Tahir (Bencinta), Stacy (Pakai Buang), 6ixth Sense (Khatimah Cinta), Ella (Puisi Hamba) dan Stacy & Adam (Menggegar Dunia).

Lagu-lagu tersenarai mempertaruhkan ciptaan pengubah dan penulis lirik terkenal tanah air antaranya Azmeer dan Allahyarham Loloq (Cinta Adam & Hawa), Ajai dan Habsah Hassan (Tak Mungkin Kerana Sayang), Aubrey Suwito dan Tinta S (Rindu Terhenti), Hazami (Rawan), Azmeer dan Edry Abdul Halim (Pakai Buang dan Menggegar Dunia), Faizal Tahir dan Audi Mok (Bencinta), Amir (Puisi Hamba) dan juga lagu ciptaan sepenuhnya daripada ahli kumpulan masing-masing bagi lagu Cinta Gila oleh Grey Sky Morning dan Khatimah Cinta oleh 6ixth Sense.

Hits 1 nyata masih unggul bertahan di hati peminat muzik hingga ia terbukti kekal memeriahkan industri hiburan tanah air apabila kini telah bersiaran di musim ke-7. Bermula pada tahun 2003, Hits 1 terus mendapat perhatian dan mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri. Masih mempertandingkankan klip video pada program mingguan, pencalonan yang diterima daripada artis-artis popular tanah air amat memberangsangkan pada setiap musim.

Buktinya dilihat pada senarai juara-juara hits 1 musim-musim lalu iaitu Misha Omar (Pulangkan) dimusim pertama, musim kedua Jaclyn Victor (Gemilang) musim seterusnya Yazer & Felix mewakili M.Nasir & Mawi (Lagu Jiwa Lagu Cinta), Adibah Noor (Terlalu Istimewa) pada musim keempat, Ramlah Ram (Ketentuan) dan musim lalu Meet Uncle Hussin (Lagu Untukmu) bergelar juara sekaligus menjulang trofi Juara Hits 1 untuk mengangkat martabat pelbagai genre muzik tanah air yang diwakili.

Menampilkan dua pengacara muda E’one dan Nabila Huda, rancangan mingguan Hits 1 musim ke tujuh mengambil pendekatan yang berbeza di setiap musim. Musim ini Hits 1 menjelajah siarannya ke beberapa tempat di seluruh negara bagi bertemu peminat-peminat dengan lebih dekat pada setiap hari Sabtu, jam 3.00 petang di TV2. Penjelajahan bermula di minggu pengenalan pada 4 April 2009, menyaksikan Hits 1 telah bersiaran langsung di Stesen Sentral Kuala Lumpur bersama artis jemputan Misha Omar dan Kumpulan 6ixth Sense.

Sambutan luar biasa daripada peminat Hits 1 telah membawa program ini bersiaran langsung ke destinasi lain antaranya Sunway Lagoon, Menara Kuala Lumpur, Plaza Alam Sentral, Pasar Seni, Dataran Teluk Kemang, Teluk Batik Perak, Terminal 1 Seremban, Dataran Pahlawan Melaka dan beberapa lagi tempat menarik di seluruh negara.

Konsep rancangan keseluruhan dikekalkan daripada Musim Pertama hingga kini dan hanya format carta diubah dari segi pengundian iaitu pengundi diberi tempoh mengundi yang lebih panjang (4 minggu) agar penonton berpeluang mengundi lebih ramai artis pujaan mereka dan menentukan siapakah yang benar-benar layak untuk ke peringkat akhir.

Jangan lupa untuk menyaksikan debaran acara gemilang Siaran Langsung Hits 1 Akhir terbitan Radio Televisyen Malaysia pada penghujung Februari ini. Untuk mendapat maklumat lanjut berkenaan lokasi mingguan Hits 1, senarai artis-artis bertanding serta info carta, sila layari laman sesawang Hits 1 di www.hits1.com.my atau menghantar maklum balas di facebook HITS 1 RTM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan